Thursday, March 13, 2008

Awas provokasi hasut Melayu Pulau Pinang demonstrasi

Awas provokasi hasut Melayu Pulau Pinang demonstrasi
Annuar Ismail
Fri | Mar 14, 08 | 10:59:53 am MYT

Parti KeADILan Rakyat Bahagian Bayan Baru pada 13 Mac 2008 telah menerima laporan umum berhubung satu hebahan secara sulit menghasut orang Melayu/Islam berdemonstrasi menentang kerajaan baru Pulau Pinang di Komtar, Pulau Pinang pada 14 Mac 2008.

Pihak KeADILan dan gabungannya bertegas tidak akan terlibat perhimpunan ini dan ia dipercayai didalangi oleh pihak-pihak pembangkang untuk negeri ini.

Pihak parti bahagian ini dimaklumkan juga kehilangan bendera-bendara KeADILan yang diletakan di beberapa tempat dan jalan-jalan sekitar bahagian ini.

Sehubungan itu, kami bimbang bendera-bendera kami akan disalah gunakan untuk tujuan yang dimaksudkan.

Suatu laporan polis berkenaannya telah dibuat di Balai Polis Sungai Nibong, Bayan Baru pada 11.00 malam, 13 Mac 2008 oleh Ketua Penerangan KeADILan Bayan Baru, Annuar Ismail bersama-sama jawatankuasa bahagian. Turut hadir adalah ADUN Pantai Jerejak, Sim Tze Tzin.

KeADILan meminta semua pihak tidak terlibat usaha jahat yang telah dilakukan dengan menimbulkan ketegangan kaum dengan tujuan menimbulan keadaan cemas dalam negara akibat dihimpit kekalahan teruk parti-parti pembangkang negeri ini.

ANNUAR ISMAIL
Ketua Penerangan Bahagian Parti KeADILan Rakyat Bayan Baru

No comments: